divendres, 30 de novembre del 2007

Traïció a La Real. Traïció a Mallorca



Ha tornat a passar. De nou el govern de les illes, en mans d’un ampli ventall de forces suposadament d’esquerres i soberanistes ( evidentment exceptuant UM ), ha tornat a fallar el seu electorat. De nou la promesa que s’incompleix, traïnt a aquells i aquelles que confiaren en un canvi a les illes. De res serveixen aquests canvis de noms o de sigles, si no s’acompanyen d’un canvi real de maneres de fer.
Us pose en situació: La Real és un entorn rústic, d’un gran valor paisagístic, que envolta el monestir que porta el mateix nom. La seua proximitat a la ciutat de Palma, l’ha convertit, des de fa temps, en un mos molt abellidor per als taurons urbanístics. L’anterior govern, del PP, va planificar la destrucció de l’entorn de La Real amb un projecte d’hospital a Son Espases, que afectaria el Secar de la Real. L’estratègia que pretenien seguir era la següent: emplaçar-hi un hospital i així tramitar l’obra via interés general, amb l’argument que era necessari un nou hospital i que l’ampliació de Son Dureta podria ocasionar molèsties als malalts. En el fons es tractava del de sempre: preparar el terreny per als seus amiguets i testaferros especuladors, que tindrien així el camí obert a una posterior requalificació de l’esmentat terreny rústic en urbanitzable. Tot per ajudar al creixement exagerat de la ciutat de Palma, que engolirà així el seu valuós entorn, tot per construir vivendes innecessàries, que es publicitaran com a vitals per baixar el preu de la vivenda, pisos de protecció oficial o el que faça falta.
Bé doncs, després d’haver promés que el projecte de Son Espases es paralitzaria -i ho prometeren tant el PSIB, com el Bloc ( PSM, EU, Els Verds... ) més la comparsa ERC- ,el primer que ha fet el nostre flamant president, en Xisco Antich, ha estat anunciar la ubicació del nou hospital en... ( ací caldria redoblar el tabal...), premi: Son Espases. N’Antich li donà suspens a la mesura, anunciant que s’estaven considerant totes les alternatives, que encara no estava res decidit, però finalment ha fet el que molts ja prevéiem. I no per ser adiví, ni per ser més llest que els demés, sinò perquè a mi tot açò m’ha deixat un regust de deja vú.

4 comentaris:

aurora ha dit...

A mi, Marc, que no coneixia el cas, també se m'ha quedat un regustet de deja vú. Serà perquè passa a tot arreu i dóna igual el color polític. Moltes vegades ens sap més greu que ho faça l'esquerra, però al final és igual. Les ciutadanes sempre eixim perdent.

Respecte al què dius al meu bloc, Marc, tens raó. De vegades pense, per a què seguir si la penya passa olímpicament? Jo no vull que em tiren flors, em bastaria una crítica constructiva, un jo no estic d'acord en això què has dit, o què frikada has escrit avui, o el què siga, però finalment, o ets el líder d'un grup de música o a ningú li importa un comino el què pugues dir. Ara, que a mi me la suda... jo continauré incordiant el què puga i més! I tu hauries de fer el mateix... Que per nosaltres no quede, Marc.

Un besito!

aurora ha dit...

Per cert, Marquitos, com t'has posat el contador?

Marc Peris ha dit...

Doncs hi ha una pàgina de contadors web -busca-ho en el google- i des d'allà dins et baixes el codi que et posa, i ho incorpores, crec. Sobretot està guai per a vore si et visita penya i tot això. Una abraçada...

Enmig de la mar ha dit...

Bones!! No faceu d'indignats, que hi ha gent que mira els blocs i no deixa cap comentari, com ara jo, que per dir alguna cosa poc important, m'estimo més callar...Recordau en Groucho!!