dissabte, 20 de juny del 2009

Aniversari

El lloc Des de l'illa fa dos anys, en la seua fase bloggera. La secció, idea o conjunt d'escrits començà com a experiència de col·laboració en el gènere de l'opinió, del Periòdic L'Avanç, després de la seua desaparició ( esperem que renasca com au Fènix, o com el pardal que siga, però que reaparega, xè...). Es tractava de fer una anàlisi de la realitat valenciana des de la distància que compartim milers de valencians en l'exil·li. I també per suposat de parlar de la realitat de Mallorca, sovint desconeguda malgrat la proximitat cultural i els llaços que ens uneixen.
Poc a poc el blog anà tractant més i més realitats, els temes que m'interessaven del món, política, llengua, cultura, art, la revolta.... També s'anà carregant d'imatges, les que anava creant sobre tot tipus de suports, tatuant aquesta ciutat que m'adoptà.
Però el to seriós, sense pretendre-ho, o públic o què se jo, em resultava insuficient, la meua complexitat com a ésser humà, les meues dèries absurdes o passions insignificants necessitaven un espai per bucejar sense restriccions.
Ara, dos anys després, aquesta frontera s'ha anat desdibuixant poc a poc, i m'ha fet plantejar-me la possibilitat d'unificar-los, i dignificar la producció de posts per a que aquelles i aquells que us passeu per ací trobeu quelcom per posar-vos front als ulls. Bloggers del món, seguiu-me ( literalment, si voleu...).
Bé, i com a celebració, dir-vos que gràcies al treball de Jordi Muñoz, ha eixit un llibre-reflexió coral-intent d'arreglar el país-retrat generacional-o tot plegat, en el qual s'inclou un escrit meu, homònim d'aquest indret, i que us podeu descarregar en PDF ací. A més, en aquest lloc també s'inclou un llistat de participants, companys i amics que hem compartit des de fa anys la il·lussió per arribar a tindre un País digne.
Salut, espere que us agrade.
Att. Marc Peris

4 comentaris:

Comtessa d´Angeville ha dit...

FELICITATS I PER MOLTS ANYS!!!!

aurora ha dit...

Ei! Quina capçalera més wapa, nen! Ja era hora, xe! Per cert, ja em llegiré el llibre (que vull comprar) i et dic què em em sembla.

Una abraçada, primo.

Marc Peris ha dit...

Gràcies, sou les meues comentaristes preferides! Bé, quasi sou les úniques, però igualment... una abraçada!

aurora ha dit...

Epa, una coseta... crec que hauries de reduïr la imatge una miqueta, perquè no cap sencera en la pantalla, i per a veure-la has de donar-li al cursor de baix cap a la dreta... veges a vore què pots fer, perquè quedaria millor vore-la a simple vista.

Besets.